torsdag 25 december 2008

Min bästa julförberedelse















För de flesta är julen redan förbi och jag skriver om julförberedelser! Ja det är juldagen nu, men jag tänker på den julförberedelse som är den bästa av alla, som jag absolut inte vill vara utan: Nya lakan. Inte bara rena lakan, utan nya, lite stela av det stärkelsemedel de förmodligen är behandlade med. Det är inte mycket som slår det att få krypa ner mellan nya "stela" lakan efter en dag full av jobb, städning och sent griljerad och provsmakad julskinka. Efter det är det jul och jag gör inget mer än Jansson på julaftons förmiddag och plockar fram allt annat som förberetts till julbordet ur kylskåpet.
För övrigt gillar jag juldagen mer än julafton. Man får göra allt i sin egen takt. Behöver inte bry sig om att något särskilt ska göras. Man kan äta lite rester. Ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar