onsdag 2 september 2009

Jag trodde nattskatta var en fågel

Hela sommaren har jag gått och väntat på att få se vad det mystiska är som kommer i min blomlåda på altanen. Jag har gött och vårdat och vattnat. Först trodde jag det var en paprika, sen blev det gröna bär och till sist svarta. Massor av bär. Vågade jag smaka? Jag visste inte var jag kunde hitta en expert att fråga. Till sist skickade jag in en bild till Allt om trädgårds medlemsforum. Kanske fanns det där någon som kunde hjälpa mig? Det dröjde inte lång stund innan jag fick nio svar! Någon föreslog att det var chili, en annan potatis. De flesta enades dock om att det var nattskatta, vilket verkar stämma när jag tittat i den virtuella floran. Hos mig åker den upp med rötterna även om någon föreslog att jag skulle spara några bär för att så nya plantor eftersom den är så ovanlig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar