tisdag 16 februari 2010

Ambivalens och blå himmel


Jag lockas ständigt att börja på nya projekt. Nu har det hänt igen. Egentligen skulle jag göra färdigt min kofta av mormorsrutor. Där är det bara några sömmar som ska sys ihop och en eventuell knappkant. Men i stället har jag börjat på ett julklappsbroderi: Leopards Gaze från Gold Dimensions. Den skulle kanske passa i min vinterträdgård, i mitt exotiska hörn. Men synen är inte vad den varit och det går inte att titta på TV och brodera samtidigt. Om jag vill se, får jag sysselsätta mig med något enklare som att sticka - mest räta varv.




Jag har också börjat på en liten sjal i lingarn som jag hittade beskrivning till i tidningen Land. Mönstret är busenkelt. Bara räta varv, förutom att man gör ett stort hål i kanten. Sen ska det virkas en böljande kant runtom.

Jag använder lingarn, som är minst 25 år gammalt! Har aldrig kommit på vad jag skulle använda det till.

Färgen är så himmelsblå och sommarlik som det bara går!




Sen fyndade jag 7 nystan senapsgult Karisma från Drops för bara 10 kr styck när jag var i Ulricehamn häromdan. Färgen kanske mer är höst, men det är min färg! Kanske en kofta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar