söndag 1 januari 2012

Nya projekt


På annandagen påbörjade jag en ny svärmorssjal. Denna gången använde jag tunnt isländskt ullgarn som jag köpt på Gotland. Jag hittade som sagt mönstret via Ilsefin. Som tur var skrev jag ut det, för jag hittar det inte igen, fast jag kan det utantill nu.

Jag köpte också en hel del Drops Alpacka i mellandagarna, som jag tänkte sticka vantar av och ullgarn till Bolero fritt efter Fana, fast det blev tjockare än jag tänkt mig. Var snål och köpte Drops Karisma för 22 kr nystanet i stället för alpacka för 60 kr. Får nog göra en till i tunnare garn senare i en annan färgställning. Grått eller blått kanske. Den här blev lite väl jullik.

Det är ännu mer fritt efter Fana än originalmönstret. Jag stickar inte runt, gör den längre och broderar inte. Stickar i tre färger i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar