söndag 13 januari 2013

Mera stickat




Den här sjalen i entrådig islandsull har jag stickat i höstas. Jag började med tre maskor och har sen stickat två rätstickade varv i ljusgrått och sen två aviga varv i mörkgrått. Runt hela sjalen har jag stickat två aviga varv med den mörkare färgen.
Den är inte så stor så jag har använt den som halsduk. Jag har använt den mycket.





Närbild.


Såg några nystan Marks & Kattens Eco Babyull i en reakorg och köpte några nystan. Stickade pulsvärmare. Nu har jag redan tre par och det är två nystan av var färg kvar. Vad ska jag göra av dem? Andra varianter i orange/petrol? Det bör räcka till två par till. men behöver jag det? Kanske ett par vantar? Färgerna är inte riktigt så fisiga som på bilden.

2 kommentarer:

  1. vilken skön sjal! den ser ut att värma halsen när det är kallt ute:)

    jag har precis samma problem - jag har också några nystan av Marks och Kattens Eco Babyull... jag gör nog ett par vantar med dom med tiden. eller så använder jag dom till ett ok på någon framtida tröja eller kofta, eller...:)

    det skall bli roligt att se vad du gör med det garn som är kvar:)

    SvaraRadera
  2. Funderar på en blå vante med en orange ros.

    SvaraRadera