torsdag 19 juni 2008

Gipsade ben

Nu ska jag modeblogga. Det är tydligen det man ska göra för att få många läsare.

Leggings. Det är nåt av det fulaste, men också mest praktiska jag vet i modeväg. På 90-talet bar man det till storskjorta eller tunika. Men så fult att jag hoppades att det modet aldrig skulle komma tillbaka. I allafall skulle jag inte ha några leggings mer.
Särskilt fult tycker jag att det är med vita. Det är väl fler än jag som tycker. - Är det inte svårt att gå? undrade en bekant. Hur så? undrade jag. - Med gipsade ben? svarade hon.
Ännu mer särskilt fult tycker jag det är till jeanskjol. Benen ser liksom avhuggna ut. Ändå har jag gått på det igen. För det är ju så skönt. Och varmt när det är kyligt ute. Och så behöver man inte visa sina vita ben om sommaren blir kass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar