onsdag 12 november 2008

Läppstiftindex


Läste i Metro idag att man i brittisk och amerikansk press talar om "the Lipstick Index". Enligt New York Times har läppstiftsförsäljningen gått upp med 40 % de senaste månaderna. Är det så att när det är sämre tider vill man ändå unna sig någon lyx? Då kanske ett läppstift är lagom vad man kan kosta på sig!

I Sverige är det inte lika tydligt - än. Enligt Kemisk-tekniska leverantörsförbundet har kosmetikaförsäljningen i Sverige stigit med 5-6% under årets första nio månader.

Jag har inte köpt nåt nytt läppstift på länge. Jag köpte en läppstiftspensel istället - så att jag kan använda mitt söndriga läppstift ända ner i botten!

1 kommentar:

  1. haha, du är så ekonomisk! Men du, unna dig något till dig själv, gärna dyyyrt, känns så lyxigt då. Du skulle bara veta hur mycket pengar jag la ner på ett helt packet med Mary Kay produkter, känns uuuunderbart att massagera dessa fantastiskt lyxiga produkeer i ansiktat.

    SvaraRadera