onsdag 4 maj 2011

Mat som belöning (GI dag 5)

Jag har alltid tyckt det varit för mycket mat att äta både lunch och middag. - Både tråkigt och tröttsamt att laga mat när man kommer hem efter jobbet. Tycker att jag inte orkar äta så mycket heller. Det har mest blivit te och mackor när jag kommit hem.

Nu är det riktigt roligt att laga mat - när man vet att man får något gott. Det blir en belöning. Och smidigt är det när man följer en matsedel - 6 kilo på 6 veckor. Då är det lättare att handla också. Jag förstår dem som gillar Linas matkasse och liknande.

Vissa rätter är riktigt goda som t.ex. broccolisoppan med purjolök och vitlök och len av grädde. Det var verkligen en god smakkombination.

Och jag känner mig alldeles lagom mätt med både lunch och middag. Fast lite sockersug har jag allt kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar